FAQ over huren voor 1 euro

Hulp nodig? Twijfels? Een vraag?

Registratie & Inloggen

Waarom me registreren?
Om een traject te boeken aan één euro, of in de toekomst meldingen te ontvangen van goede tips, moet u zich registreren op de website driiveme.com
Is dit gratis?
Registratie op DriiveMe is snel en volledig gratis.
Hoe registreer ik me?
Op het registratieformulier, vult u de gevraagde velden in, waarna u valideert. Daarna ontvangt u een e-mail om uw account te activeren. Anders kunt u zich ook snel registreren via uw Facebook-account.
Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn account te activeren.
Als u geen activatie-mail heeft ontvangen, kijk dan even uw SPAM na. Als u nog steeds geen activatie-mail heeft ontvangen, neem dan contact met ons op om dit probleem op te lossen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Als u uw wachtwoord bent vergeten, ga dan naar de pagina voor het resetten van uw wachtwoord. Na het invoeren van uw adres, ontvangt u een e-mail om over te gaan tot het veranderen van uw wachtwoord.

De huuraanbiedingen voo 1 euro

Wat betekent een huuraanbieding voor 1 euro?
Een huuraanbieding voor 1 euro betekent een auto of bestelwagen huren, enkele reis, voor 1 euro, incl. BTW.
Wat is hierbij inbegrepen?
Voor 1 euro, incl. BTW, beschikt u gedurende 24 uur over een huurvoertuig met een kilometeraantal dat volstaat om het traject af te leggen, en is er ook een casco-verzekering inbegrepen.
Zijn de reiskosten inbegrepen?
Nee, net zoals bij een gewoon huurvoertuig, vallen de reiskosten (bv.: brandstof, eventuele wegentol) ten laste van de bestuurder.
Waarom worden alle huurvoertuigen aangeboden voor 1 euro?
Dagelijks moeten duizenden voertuigen verplaatst worden (gewoonlijk door transporttrucks). Om deze verplaatsingen te optimaliseren, stelt DriiveMe een oplossing zonder weerga voor, de voertuigen laten terugbrengen door particulieren.
Waarom kan ik de exacte adressen van vertrek en aankomst niet zien?
Om vertrouwelijkheidsredenen tonen wij niet de exacte adressen van het uit te voeren traject. Eens de huuropdracht geboekt is, krijgt u echter alle gegevens van vertrek en aankomst te zien.
Hoe lang is een huuraanbod geldig?
Een trajectaanbod is geldig zolang:
  • De einddatum van het aanbod niet is bereikt.
  • Geen enkel ander DriiveMe-lid het traject heeft geboekt.

De meldingen

Waartoe dient een melding?
Elke dag verschijnen nieuwe huuraanbiedingen voor 1 euro. Een melding brengt u op de hoogte wanneer een huuraanbod wordt toegevoegd dat aan uw behoeften voldoet.
Moet men zich registreren om een melding aan te maken?
Nee, u kunt eenvoudigweg een melding aanmaken d.m.v. uw e-mailadres.
Hoe maak ik een melding aan?
Bij elke huur-zoekopdracht, stellen wij u voor een melding aan te maken, zodat u verwittigd wordt wanneer zich een huurgelegenheid voordoet.
Welke steden moet men aanduiden in een melding?
U heeft de volgende mogelijkheden:
  • Enkel de stad van vertrek aanduiden
  • Enkel de stad van aankomst aanduiden
  • De stad van vertrek en aankomst aanduiden
Er worden automatisch omgevingsstralen berekend, zodat dichtbijgelegen steden ook in aanmerking komen.
Welke datums moet men aanduiden in een melding?
U heeft de volgende mogelijkheden:
  • Datum niet van belang
  • Vaste datum
  • Tijdsperiode
Is het mogelijk een melding te ontvangen via SMS?
Ja, om meldingen te ontvangen via SMS, moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
  • Een DriiveMe-account aangemaakt hebben
  • Uw mobiele telefoonnummer ingevuld hebben op uw account
  • De steden van vertrek en aankomst ingevuld hebben.
  • Een vaste datum of een tijdsperiode ingevuld hebben in uw melding.
Hoe verwijder ik een melding?
Onderaan elke meldings-e-mail die wij verzenden, staat er een ‘Mijn melding verwijderen’-link. Als u over een DriiveMe-account beschikt, kunt u zo uw meldingen beheren vanaf uw account in het deel ‘Mijn meldingen’.

De verzekering

Hoe werkt de verzekering?
Alle voertuigen die beschikbaar zijn op DriiveMe genieten van een casco-verzekering. Deze verzekering is automatisch inbegrepen in uw huur voor 1 euro.
Welke zijn de verzekeringsvoorwaarden?
Vind alle verzekeringsvoorwaarden op deze pagina

Het boeken van een traject

Waarmee stemt de ophaaldatum van het voertuig overeen?
De ophaaldatum en -uur van het voertuig duiden het tijdstip aan waarop u zich naar het adres van vertrek moet begeven om het voertuig op te halen.
Waarmee stemt de inleveringsdatum van het voertuig overeen?
De inleveringsdatum en -uur van het voertuig duiden het tijdstip aan waarop u zich naar het adres van vertrek moet begeven om het voertuig terug te geven.
Waarom moet ik de gegevens van mijn rijbewijs invullen?
De gegevens van uw rijbewijs worden doorgezonden naar het adres van vertrek om het ophalen van het voertuig te vereenvoudigen en te versnellen.
Opgelet : als de ingevulde gegevens niet overeenstemmen met uw rijbewijs, kunt u het voertuig niet ophalen.
Waarom moet ik mijn telefoonnummer invullen?
Uw telefoonnummer dient uitsluitend om u sneller te verwittigen in geval van wijzigingen aan uw boeking.
Waarom wordt mij om een bank-pre-autorisatie gevraagd?
Om uw boeking te valideren, moet u een bank-pre-autorisatie uitvoeren. Dit laat ons toe de betrouwbaarheid van de boekingen te garanderen. Deze bank-pre-autorisatie zal worden vrijgegeven zodra u het voertuig heeft opgehaald op de plaats van vertrek.
In welke omstandigheden kan de bank-pre-autorisatie worden gelicht?
De bank-pre-autorisatie zal worden gelicht in de volgende gevallen :
  • U biedt zich niet aan op het adres van vertrek op het vooraf gekozen tijdstip.
  • U houdt zich niet aan de voorwaarden van de verhuurmaatschappij, beschreven voor het betreffende traject.
  • U annuleert uw boeking.
De debetbedragen worden in detail beschreven in elk huuraanbod in het hoofdstuk ‘Tarieven’
Kan ik mijn boeking annuleren?
U kunt uw boeking annuleren zolang de ophaaldatum van het voertuig niet verstreken is.
Een boete van 25 €* zal worden gedebiteerd.
* Deze boete wordt verdubbeld voor de verhuur van bestelwagens
* Deze boete wordt verdubbeld voor een annulering 48 uur vóór vertrek

Het ophalen van het voertuig

Op welk adres moet ik het voertuig ophalen?
Eens de boeking bevestigd is, beschikt u over de naam en het juiste adres van vertrek. U moet zich hierheen begeven op de datum en het uur dat u vooraf heeft gekozen.
Welke elementen moet ik meenemen om het voertuig op te pikken?
Deze elementen zijn dezelfde als voor een traditionele huur :
  • Uw rijbewijs op uw naan.
  • Uw bankkaart op uw naam.
  • 1 euro voor het betalen van de huur.
Andere elementen (beschreven in elk aanbod) kunnen worden gevraagd.
Wat is de procedure om het voertuig op te halen?
De procedure is dezelfde als voor een traditionele huur:
Opmaken van het contract voor 1 euro, Borgsom, Inspectie van het voertuig.
Wie moet het voertuig besturen?
De bestuurder moet de persoon zijn die de boeking heeft gemaakt op DriiveMe
U heeft de mogelijkheid, aan het vertrek of tijdens de boeking, de optie ‘extra bestuurder’ te nemen.

De teruggave van het voertuig

Op welk adres moet ik het voertuig teruggeven?
Eens de boeking bevestigd is, beschikt u over de naam en het juiste adres van aankomst. U moet zich hierheen begeven op de datum en het uur dat u vooraf heeft gekozen.
Wat is de procedure voor teruggave van het voertuig?
De procedure is dezelfde als voor een traditionele huur.

Geen antwoord op uw vragen?

Contacteer de klantendienst
Via e-mail of telefoon. Ga naar onze contactpagina